مقالات

۱۱ نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

11 نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد » مقالات » Hamyar Machine Asia SDLG Machines 4 » همیار ماشین آسیا » نماینده انحصاری شرکت SDLG » 11 نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

این مقاله مربوطه به چگونگی نگهداری از بیل مکانیکی، لودر ، بلدوزر، گریدر و دیگر ماشین آلات راهسازی و معدنی در فصل های سرد و یخبندان میباشد.

۱۱ نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

زمانی که به فصل زمستان نزدیک میشویم، وقت آن است که تجهیزات خود را برای هوای سرد آماده کنیم، به خصوص اگر شما در منطقه سردسیر و یخبندان زندگی می کنید. خوشبختانه، تغییرات خاصی در روال نگهداری تجهیزات سنگین شما وجود دارد که می تواند به بهینه سازی عملکرد ماشین آلات شما در طول سال کمک کند. در اینجا به ۱۱ نکته برای نگهداری ماشین آلات راهسازی و معدنی اشاره می کنیم.

11 نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

11 نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

11 نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

بازرسی روزانه قطعات

از آنجا که دمای پایین می تواند به میزان قابل توجهی بر تجهیزات شما تاثیر بگذارد، با انجام بازرسی های روزانه در ماه های یخبندان زمستان، تعداد بازرسی ها را افزایش دهید. سیم کشی برق ، شیلنگ های هیدرولیک ، باتری ها ، فشار تایر و قسمت زیرین ماشین آلات را بررسی کنید و به دنبال نشانه هایی از سایش یا خرابی باشید. اطلاعات بیشتر در مقاله نگهداری از زیروبند بیل مکانیکی .

۱۱ نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

تعویض به موقع روغن

توصیه می شود قبل و بعد از فصل زمستان روغن را به طور کامل عوض کنید. با تغییر هوا از روغنی با ویسکوزیته مناسب با دمای خارج برای موتور، سیستم انتقال قدرت و پمپ هیدرولیک استفاده کنید ، تا قطعات پمپ هیدرولیک دچار خرابی نشوند. روغن با ویسکوزیته کم در سرما راحت تر جریان می یابد و فشار کمتری به موتور شما وارد می کند.

۱۱ نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

روغن را چک کنید

همیشه قبل از راه اندازی دستگاه در سرمای شدید، اطمینان حاصل کنید که روغن به اندازه کافی روان است تا جریان مناسب داشته باشد. ممکن است سرمای بیش از حد اثر بدی بر روی روغن گذاشته باشد.همچنین  یک برنامه منظم چک کردن و بررسی کردن برای تعمیر و نگهداری بهینه در طول زمستان و در تمام طول سال را تنظیم کنید. در جدولی زیر روغن با ویسکوزیته مناسب در درجه هوای مختلف در زمستان را برای شما به نمایش گذاشته ایم:

دمای ۲۰-الی۴۰+
روغن ۱۰w-40

دمای ۲۰-الی ۳۰+
روغن ۱۰w-30

دمای ۳۰-الی ۳۰+
روغن ۵w-30

دمای ۳۰-الی ۴۰+
روغن ۵w-40

روغن با ویسکوزیته مناسب در دمای مختلف در فصل زمستان

11 نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد » مقالات » Hamyar Machine Asia SDLG Machines 2 » همیار ماشین آسیا » نماینده انحصاری شرکت SDLG » 11 نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

۱۱ نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

باتری ها را شارژ نگه دارید

باتری ها در دماهای بسیار پایین می توانند تا نیمی از قدرت خود را از دست بدهند، به این معنی که باتری ماشین آلات شما در سرما بیش از حد کار می کند. مرتباً سطح الکترولیت باتری را بررسی کنید و اگر کم است، مراقب باشید که بیش از حد آب پر نکنید. انجام این کار می تواند الکترولیت را رقیق کرده و خطر یخ زدگی را افزایش دهد. اگر دستگاه را در سرمای زیاد نگهداری می کنید، باید باتری را عایق بندی کنید یا بیرون بیاورید و در فضای داخلی و در دمای اتاق نگهداری کنید.

۱۱ نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

شیلنگ های هیدرولیک را بررسی و جایگزین کنید

در دمای بسیار پایین شیلنگ های هیدرولیکی می توانند خاصیت کشش نداشته باشند و حتی ممکن است ترک بخورند. برای جلوگیری از آسیب ناشی از سرما، قبل از کار اتصالات سیستم هیدرولیک را حداکثر یک ساعت گرم کنید، سپس موتور را نیمه گاز کنید. حتی با این اقدامات احتیاطی، داشتن شیلنگ، سیل کیت ها، پایه و اتصالات اضافی در هنگام هوای یخبندان ایده خوبی است.

موتور را گرم کنید

قبل از استفاده از ماشین سنگین خود در دمای پایین، موتور را روشن کنید تا به دمای کار برسد، این امر باعث می شود سوپاپ های ورودی و خروجی نچسبند. گردش مایعات می تواند شروع کار را آسان کند. همچنین بخاری های بلوکی می توانند گرم شدن موتور را تسریع کنند.

۱۱ نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

لاستیک ها بررسی کنید

هوای سرد باعث می شود لاستیک ها با سرعت بیشتری باد خود را از دست دهند که این امر باعث کاهش بازده سوخت و کارکرد موتور بیشتر می شود، بنابراین فشار تایر خود را در ابتدای هر شروع کاری بررسی کنید. استفاده از نیتروژن خشک برای باد کردن لاستیک در دمای انجماد می تواند از تشکیل بلورهای یخ که به تخلیه کمک می کنند جلوگیری کند.

در موقع رانندگی و یا پارکینگ مراقب باشید

در شرایطی که دما پایین است  و شرای ناپایدار است، به عنوان مثال در هنگام باران و برف، با حذف بیشتر برف و یخ های موجود از محل کار و کنترل ماشین آلات خود به آرامی عملیات را شروع کنید. هنگام پارک نیز برف یا یخ لاستیک ها را پاک کرده و حتی الامکان روی تخته های چوبی پارک کنید تا از یخ زدگی لاستیک ها به زمین جلوگیری کنید.

11 نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد » مقالات » Hamyar Machine Asia SDLG Machines 3 » همیار ماشین آسیا » نماینده انحصاری شرکت SDLG » 11 نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

۱۱ نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

مخزن را پر نگه دارید (با سوخت مناسب)

در صورت عدم توجه، مخازن و خطوط سوخت می توانند یک شب در سرمای شدید یخ بزنند، بنابراین آب را از جداکننده تخلیه کرده و در پایان هر روز باک را با سوخت دوباره پر کنید. شما همچنین می توانید توسط مکمل های سوخت دیزلی دمای انجماد را پایین بیاورید. اما توصیه های سوخت OEM را دنبال کنید ، زیرا مخلوط اشتباه باعث آسیب به موتور می شود.

۱۱ نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

بهترین روشهای ایمنی را دنبال کنید

اطمینان حاصل کنید که شیشه های خودرو در ماه های سرد تمیز باشند، زیرا یخ زدگی باعث ایجاد لکه های خطرناک که دید را مختل می کند میشود. یخ می تواند روی پله ها، پاکت و ناخن ها و زنجیر و پله کابین تشکیل شود، بنابراین مراقب باشید هنگام ورود و خروج از ماشین لیز نخورید. در عین حال از لمس فلز منجمد با پوست لخت خودداری کنید زیرا باعث آسیب جدی می شود. نوسازی چراغ و تمیز کردن قاب چراغ ماشین آلات شما می تواند علاوه بر این باعث بهبود دید شود.

۱۱ نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

ذخیره سازی هوشمند

قبل از همه مراحلی که ذکر شد باید در نظر داشت که:
زیر ماشین دستگاه را تمیز کنید ، که ممکن است نه تنها برف ، بلکه نمک یا سایر مواد شیمیایی ضد یخ را که در جاده ها قرار می گیرد جمع کرده باشد. بهتر است در فصل های سرد زمستانی ماشین آلات خود را در جایی گرم نگهداری کنید. در صورتی که نمیتوانید ماشین آلات خود را در جای گرم نگهداری کنید حداقل از یک رو انداز جهت حفاظت از برف و باران استفاده کنید. اگر ماشین شما در طول زمستان به صورت طولانی مدت کنار گذاشته میشود، هرگونه اتصال را جدا کنید تا لولا و اتصالات از سایش غیرضروری و گرانش جلوگیری کنند.

۱۱ نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

شما همراهان گرامی همیار ماشین آسیا میتوانید جهت خرید و فروش ماشین آلات راهسازی و معدنی وارد فروشگاه شوید. همچنین جهت خرید لوازم یدکی بیل مکانیکی مانند قطعات بیل مکانیکی SDLG وارد بخش قطعات شوید.

نوشته ۱۱ نکته برای نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد اولین بار در همیار ماشین آسیا پدیدار شد.

همیار ماشین آسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *